onsdag 9 januari 2008

Cicci's Mess...

...som man säger på kontinenten. Tjaa, eller Ciccis röra - som man säger i Sverige om man vill.
Jag måste publicera den här trots att jag aldrig lagat den själv. Bara ätit. Till lunch idag faktiskt och 'ärtans' vad gott det var! Till detta lilla kalas åt vi ris, men det går minst lika bra med pasta!

Receptet räckte till två, nästan tre personer och jag kan tänka mig att det är ganska smidigt att laga. Denna röra är en klar favvis allaredan!

Hade ingen bild på varken röran eller Cicci att lägga in här, så håll tillgodo med en bild på en paprika och ett härligt recept!

Ingredienser
1/2 gul lök
1/2 röd lök
1 paprika
ett pkt bacon

2 dl crème fraîche
2 dl crème fraîche med chilismak

[...och om jag skulle våga mig på en gissning så tror jag säkerligen att man kan röra ner annat smått och gott som man gillar. Soltorkade tomater och lite svamp, kanske!]

Gör såhär:
Tärna grönsakerna och dela baconet i små fyrkantiga bitar.
Hetta upp en stekpanna och knaperstek baconet [det får verkligen inte vara mjukt - usch!]
När baconet är färdigt är det bara att hiva i grönsakerna. Stek dem en aning och rör sedan ner crème fraîchen. Låt det bli varmt och mumsigt så att smakerna kokar ihop en aning. Servera sedan med ris eller, som sagt, pasta!




Inga kommentarer: